Wednesday, January 23, 2013

2 CARA DOWNLOAD VIDEO PILIHAN SAYA!

TDN telah menemukan cara paling mantap untuk mendownload video-video dari youtube. Kenapa download video? Ya, TDN sangat pasti bahawa ianya menjadi keperluan para daie yang osem untuk menarik perhatian para mad'u dalam program-program tarbawi... Dakwah itu bukan tergantung pada penyampaian seorang muallim, guru atau murabbi sahaja, tetapi ramai juga orang yang mudah terkesan dengan teknik multimedia seperti saya...^_^ seorang yang visual (lebih mudak terkesan pada gambar, grafik, media dan video...)

Di sini ada dua kaedah pilihan saya, kalau nak diikutkan banyak lagi, tapi 2 ni yang telah buat saya jatuh cinta <3.

1. Menggunakan laman www.keepvid.com


hanya perlu pastekan url video pada petak download. tapi anda harus install dahulu java..boleh dapatkan di sini http://www.java.com/en/download/index.jsp.

kaedah ini mungkin agak leceh sedikit, kerana perlu tunggu bila website ni mengeluarkan jenis-jenis format video yang ingin didownload, kebiasaannya saya akan memilih format mp4.

2. Kaedah kedua ini lebih mudah, cepat dan memuaskan. Dengan menggunakan iLivid software, hanya perlu paste url pada ruang yang disediakan. saya sudah jatuh hati pada iLivid. 


download di sini  http://www.ilivid.com/

Selamat mencuba...^_^


No comments:

Post a Comment